Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh testovací figuríny pro nárazové zkoušky
Sedláčková, Martina ; Coufal, Tomáš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh konstrukčního řešení testovací figuríny pro nárazové zkoušky vozidla s chodcem. Na úvod práce je provedena rešerše v současné době používaných typů testovacích figurín. Následuje konstrukční část, ve které je nejprve pojednáváno o charakteristikách použitých materiálů ve vztahu k reálným fyziologickým vlastnostem lidského těla. Druhá část řeší samotnou konstrukci kostry testovací figuríny za použití 3D modelu s připojenou pevnostní analýzou jednotlivých prvků. Práci uzavírá odhad výrobních nákladů navržené testovací figuríny.
Návrh deformačního členu pro simulaci pojišťovacího nárazu vozidla
Rydlo, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá především základními nárazovými testy prováděnými organizacemi EuroNCAP a RCAR. Na základě předpisu RCAR pro náraz za nízkých rychlostí je pomocí virtuálních simulací navrhován nový deformační člen pro vozidlo Ford Taurus. Práce popisuje výběr, úpravu a tvorbu výpočtového modelu a simulaci nárazu na bariéru. Smyslem bylo využít reálné vozidlo, navrhnout do něj nový deformační člen, vyzkoušet různé tvarové a materiálové provedení deformačního členu a vzájemně dané varianty srovnat.
Analýza naměřených dat z nárazových zkoušek - čelní střety
Mikulášková, Lucie ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
V této práci je řešena problematika nárazových zkoušek. Zaměřuje se především na čelní střety s plným či částečným překrytím. V úvodu jsou popsány nejznámější metody využívané v soudně - inženýrské praxi pro stanovení energetické ekvivalentní rychlosti (EES). Přesně specifikované nárazové zkoušky, které patří do oblasti pasivní bezpečnosti, se věnuje několik organizací ve světě. V praktické části této diplomové práce jsou řešeny čtyři čelní nárazové zkoušky, které byly zdokumentovány za účasti Ústavu soudního inženýrství VUT v Brně. Tyto nárazové zkoušky byly prováděny za účelem pořízení dat a jejich analyzování s výsledným získáním hodnot deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidla. Následně byly stanoveny parametry EES pro každé vozidlo.
Zařízení pro tažení vozidel při crashtestech
Šmalec, Petr ; Pavlík, Jan (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zařízení pro tažení vozidel při crashtestech. Pojednává o tom, co to crashtest je a přibližuje některé nezávislé organizace zaměřené na bezpečnost. Dále se zabývá možnostmi pohonu zařízení pro tažení vozidel a vypovídá o reálných konstrukcích zařízení pro tažení vozidel ve výzkumných střediscích. Na závěr je ze získaných informací vytvořen koncepční návrh zařízení, které roztáhne dvě vozidla proti sobě.
Analýza a zpracování naměřených dat z nárazových zkoušek
Klein, Martin ; Coufal, Tomáš (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou nárazových zkoušek, se zaměřením na boční nárazy. V úvodu práce jsou uvedeny všechny, dnes běžně ve světě prováděné, nárazové zkoušky vozidel a jejich vzájemné porovnání na základě střetových parametrů. Následně jsou v práci analyzovány 4 provedené boční nárazové zkoušky. Při jednotlivých nárazových zkouškách se jednalo vždy o střet dvou vozidel, z nichž vždy jedno vozidlo naráželo přední částí s plným překrytím do boční části vozidla druhého. Tyto nárazové zkoušky byly prováděny k pořízení dat pro praktické užívání při analýze dopravních nehod. Tato experimentálně naměřená data byla analyzována za účelem získání hodnot deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidel. Ze získaných hodnot deformačních energií byly získány hodnoty EES (energetické ekvivalentní rychlosti) pro jednotlivá vozidla. V závěru byly porovnány získané hodnoty EES pro obdobná vozidla mezi jednotlivými nárazovými zkouškami.
Možnosti použití materiálů pro výrobu testovací figuríny
Pokorná, Veronika ; Coufal, Tomáš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována tématu možnosti použití materiálů pro výrobu testovací figuríny. V práci je charakterizováno, jak se vyvíjely nárazové figuríny, jaké nárazové figuríny jsou v současnosti k dispozici pro nárazové zkoušky a z čeho jsou vyrobeny. Hlavním cílem práce je návrh materiálů a postupu pro výrobu testovací figuríny s biofidelitou podobnou lidskému tělu. V práci je popsáno, jakým způsobem se bude postupovat při výrobě figuríny za použití duralu, pryže, olšového dřeva a silikonového polymeru nebo agaru.
Bezpečnost automobilů Škoda
Poláš, Maroš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zameriava na históriu a bezpečnosť automobilov značky Škoda. Prvá časť sa zaoberá históriou bezpečnosti ako aj históriou automobilov Škoda. Druhá časť je rozdelená na desaťročia a v nich sú popísané jednotlivé modely áut z hľadiska ich aktívnej a pasívnej bezpečnosti, ako sa vyvíjali jednotlivé bezpečnostné prvky a aj samotné vozidlá od roku 1964 do roku 2015.
Ochrana chodců a bezpečnost cestujících ve vozidle
Švancara, Jan ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ochranou chodců a bezpečností cestujících ve vozidlech. Popisuje jednotlivé prvky ochrany a zabývá se testy, které mají ověřit úroveň poskytované ochrany. Dává příklady budoucího směru vývoje technologií pro zlepšení ochrany chodců a cestujících ve vozidlech.
Počítačové simulace v oblasti bezpečnosti vozidel
Krkoška, Kamil ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je zpracovat ucelený přehled současného stavu v oblasti bezpečnosti automobilů, konkrétních postupů a dosažených výsledků v této oblasti. Jsou zde stručně popsány konstrukční řešení pro zvýšení aktivní a pasivní bezpečnosti a dále je vysvětleno testování těchto systémů v nárazových zkouškách a hodnocení těchto zkoušek podle biomechanických limitů. Pozornost je také věnována využití a přínosu počítačových simulací v této oblasti. Popsán je i postup při provádění těchto simulací včetně používaných softwarů a příkladů úspěšných aplikací počítačových simulací v praxi.
Návrh dolní končetiny testovací figuríny pro nárazové zkoušky
Maršálek, Petr ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována tématu návrhu modelu dolní končetiny nárazové figuríny. Práce se zabývá historickým vývojem nárazových figurín až do současnosti, z jakého materiálu jsou vyrobeny a jaká je jejich vize do budoucna. Hlavním tématem práce je návrh modelu dolní končetiny pro nárazové zkoušky se zaměřením na anatomii lidského těla. V práci je popsáno jakým způsobem je možné vyrobit dolní končetinu figuríny za použití formy z materiálu ThermoLyn Clear, lidskou kost je možné nahradit dřevem a svalovou hmotu nahradit agarem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.